15. augusta 2017

Ako zlepšiť vyhľadávanie pracovných ponúk na Profesia.sk?

Plat je v poradí až druhým kritériom pri hľadaní si práce. Viete čo je prvým? Lokalita. Ľudia pri ponukách zvažujú, ako dlho budú do práce cestovať, kedy budú musieť do práce vstávať a koľko voľného času im popri cestovaní do a z práce zostane na iné veci. Vo všeobecnosti platí, že ľudia z regiónov s vyššou nezamestnanosťou sú ochotní (alebo skôr nútení) cestovať ďalej. Aj tí však majú určité limity a vedia povedať, ktoré lokality sú pre nich zaujímavé, a ktoré už nie. Podľa toho si vyberajú lokalitu vo vyhľadávacích možnostiach.

A teraz si predstavte ľudí hľadajúcich si prácu na Profesii. Podľa lokality vyhľadáva väčšina návštevníkov Profesie. Ak lokalitu vo vyhľadávaní zadávajú, zaujíma ich to, kde budú pracovať. Vo výsledkoch sa im však častokrát zobrazia aj ponuky, ktoré so zadaným  regiónom nemajú nič spoločné.

Preto sme sa pozreli bližšie na to, ako si na Profesia.sk používatelia vyhľadávajú novú prácu a firmy zadávajú svoje ponuky:

Používatelia

  • Pri vyhľadávaní pracovných ponúk na úvodnej stránke Profesia.sk si vyberá lokalitu až 60% návštevníkov stránky.
  • Najčastejšie pozície, pri ktorých lokalitu nezadávajú sú tie s flexibilným miestom práce – napr. vodič nákladného vozidla alebo obchodný zástupca.

Firmy

  • 80% firiem zadáva ako miesto výkonu práce 1 konkrétnu lokalitu.
  • Existujú však pracovné ponuky, ktoré majú uvedený nereálny počet regiónov, vďaka čomu sa zobrazujú vo viacerých zoznamoch s výsledkami. To spôsobuje nespokojnosť používateľov hľadajúcich prácu, keďže sa im pri vybraných kritériách zobrazujú aj nerelevantné ponuky.
  • Za prvý polrok 2017 bolo zverejnených viac ako 5200 takýchto ponúk, pričom 50% ponúk malo zadaných viac ako 10 lokalít.
  • Rekordérom je ponuka, ktorá mala naraz zadaných 196 rôznych lokalít. Za mesiac mala 3196 videní, no reagovalo na ňu len 6 uchádzačov.

Keďže hľadanie pracovných ponúk a nových zamestnancov sú prepojené nádoby, budeme sa v Profesii snažiť, aby to, ako firmy ponuky zadávajú, bolo v súlade s tým, ako ľudia hľadajú prácu. Tak, aby sme sa pri vývoji Profesia.sk držali nášho poslania:

Aby si ľudia našli prácu a zamestnávatelia nových zamestnancov podľa svojich predstáv.