[:sk]Ako vyzdvihnúť svoj zamestnávateľský brand a zaujať uchádzačov prechádzajúcich more pracovných ponúk? Profesia organizovala koncom septembra v Bratislavskej galérii Umelka sériu prednášok na tému HR branding. Teraz vám prinášame ich krátku rekapituláciu.
Štvrtkové popoludnie otvorila personálna agentúra Synergie, ktorej témou bola spätná väzba a jej vplyv na dlhodobé budovanie vzťahu k uchádzačom. Aj s pomocou nástroja RecruitRank začali zbierať spätnú väzbu od všetkých (áno, aj neúspešných) kandidátov, čo spôsobilo 180° obrat nielen v zmýšľaní vo firme, ale aj v spokojnosti kandidátov. Okrem zrýchlenia a prispôsobenia komunikácie s klientom, dokázali aj nastaviť reálne očakávania uchádzačov a zlepšiť tak ich “customer experience”. Firma Synergie sa v roku 2015 umiestnila v rebríčku TOP3 RecruitRank Awards medzi agentúrami a konzultantmi.
Druhou v poradí bola organizácia Talentway, ktorá vznikla v rámci kooperácie Ekonomickej univerzity s Ekonomickou a Technickou univerzitou vo Viedni. Talentway zastrešuje niekoľko študentských klubov, v ktorých študenti využívajú teoretické vedomosti pri riešení skutočných problémov z praxe. Aktivity v kluboch sú nad rámec študentských povinností, no účasť na projektoch a workshopoch podporuje angažovanosť a dokáže pripraviť kvalitných mladých ľudí pre pracovný trh. A ako to súvisí s brandingom? Napríklad aj tak, že mladí ľudia zisťujú, aký vlastne je ten pracovný život a značky firiem ako zamestnávateľov. Nikdy neviete, kedy sa zapálený študent stane lojálnym zamestnancom práve vo vašej firme.
Prednáška nabitá dátami – analytik Tomáš Janotík z Profesie prezentoval najnovšiu analýzu k téme HR branding. Zamestnávateľský brand má zmysel budovať najmä v období, keď je veľa ponúk na pracovnom trhu a rastie konkurencia medzi firmami. Firmám pomáha uspieť v anketách ako Najzamestnávateľ, finalisti ktorej získavajú až o 52% viac reakcií v porovnaní s priemerom na trhu. Tomáš spomenul aj štúdiu, ktorú pripravujeme v spolupráci so spoločnosťou TNS Slovakia. Bude poskytovať hlbšiu analýzu a návod, ako zvýšiť kvalitu náboru a ako sa profilovať voči mladej generácii prichádzajúcej na pracovný trh. Prečítajte si prehľad, čo bude štúdia obsahovať.
Záverečné slovo patrilo inšpiratívnej prednáške “z pekárne” Brand Bakers. Témou prednášky bol Employer branding v porovnaní s každodennou realitou. Ľudia sú reklamou presýtení a zaujíma ich viac to, aká firma ste a čo o vás hovoria vaši zamestnanci, než to, čo o sebe rozprávate v reklame. Employer branding je beh na dlhú trať, ale začať môže každý malými krokmi už dnes. Autentický a relevantný branding totiž má vplyv aj na reálne výsledky, čoho dôkazom je aj prípadová štúdia, ktorou sa stretnutie HR branding ukončilo.[:]