HR branding nie je o reklame (rekapitulácia podujatia)

25. októbra 2016
4 min

[:sk]Ako vyzdvihnúť svoj zamestnávateľský brand a zaujať uchádzačov prechádzajúcich more pracovných ponúk? Profesia organizovala koncom septembra v Bratislavskej galérii Umelka sériu prednášok na tému HR branding. Teraz vám prinášame ich krátku rekapituláciu.

Synergie: Ako získavať, prijímať a vyhodnocovať spätnú väzbu

Štvrtkové popoludnie otvorila personálna agentúra Synergie, ktorej témou bola spätná väzba a jej vplyv na dlhodobé budovanie vzťahu k uchádzačom. Aj s pomocou nástroja RecruitRank začali zbierať spätnú väzbu od všetkých (áno, aj neúspešných) kandidátov, čo spôsobilo 180° obrat nielen v zmýšľaní vo firme, ale aj v spokojnosti kandidátov. Okrem zrýchlenia a prispôsobenia komunikácie s klientom, dokázali aj nastaviť reálne očakávania uchádzačov a zlepšiť tak ich “customer experience”. Firma Synergie sa v roku 2015 umiestnila v rebríčku TOP3 RecruitRank Awards medzi agentúrami a konzultantmi.

Talentway: Študentské kluby ako príprava pre pracovný trh

Druhou v poradí bola organizácia Talentway, ktorá vznikla v rámci kooperácie Ekonomickej univerzity s Ekonomickou a Technickou univerzitou vo Viedni. Talentway zastrešuje niekoľko študentských klubov, v ktorých študenti využívajú teoretické vedomosti pri riešení skutočných problémov z praxe. Aktivity v kluboch sú nad rámec študentských povinností, no účasť na projektoch a workshopoch podporuje angažovanosť a dokáže pripraviť kvalitných mladých ľudí pre pracovný trh. A ako to súvisí s brandingom? Napríklad aj tak, že mladí ľudia zisťujú, aký vlastne je ten pracovný život a značky firiem ako zamestnávateľov. Nikdy neviete, kedy sa zapálený študent stane lojálnym zamestnancom práve vo vašej firme.

Konferencia HR branding - Profesia.sk

Profesia: Ako si budovať zamestnávateľskú značku

Prednáška nabitá dátami – analytik Tomáš Janotík z Profesie prezentoval najnovšiu analýzu k téme HR branding. Zamestnávateľský brand má zmysel budovať najmä v období, keď je veľa ponúk na pracovnom trhu a rastie konkurencia medzi firmami. Firmám pomáha uspieť v anketách ako Najzamestnávateľ, finalisti ktorej získavajú až o 52% viac reakcií v porovnaní s priemerom na trhu. Tomáš spomenul aj štúdiu, ktorú pripravujeme v spolupráci so spoločnosťou TNS Slovakia. Bude poskytovať hlbšiu analýzu a návod, ako zvýšiť kvalitu náboru a ako sa profilovať voči mladej generácii prichádzajúcej na pracovný trh. Prečítajte si prehľad, čo bude štúdia obsahovať.

Brand Bakers: Employer branding vs. každodenná realita

Záverečné slovo patrilo inšpiratívnej prednáške “z pekárne” Brand Bakers. Témou prednášky bol Employer branding v porovnaní s každodennou realitou. Ľudia sú reklamou presýtení a zaujíma ich viac to, aká firma ste a čo o vás hovoria vaši zamestnanci, než to, čo o sebe rozprávate v reklame. Employer branding je beh na dlhú trať, ale začať môže každý malými krokmi už dnes. Autentický a relevantný branding totiž má vplyv aj na reálne výsledky, čoho dôkazom je aj prípadová štúdia, ktorou sa stretnutie HR branding ukončilo.[:]

Napísal Anton Khúla