Vylepšili sme nášho asistenta na správu uchádzačov. Vyskúšať ho stojí za to

11. decembra 2019
6 min

[:sk]Pred koncom roka sa nám podarilo spustiť novú verziu nášho vlastného nástroja na efektívny manažment a správu uchádzačov mark. Pri redizajne sme mysleli najmä na náročné potreby moderných HRistov. Pozrite sa, ako sa nám to podarilo.

Ako vyzerá detail uchádzača v novom marku

mark v skratke

Ak mark nepoznáte, prečítajte si najprv tieto prvé riadky, no ak s markom pracujete alebo už o ňom viete všetko podstatné, pokojne ich preskočte.

mark je najpoužívanejšie ATS (applicant tracking system) na Slovensku – spolieha sa naň viac ako 2000 personalistov. Tento systém automaticky zbiera žiadosti o prácu, ktoré dostávate ako reakcie na pracovnú inzerciu, triedi ich a pomáha vám vyberať tých najlepších uchádzačov. Nahrádza veľké množstvo neprehľadných excel tabuliek, dokumentov a zoznamov a poskytuje vám výborný prehľad o tom, čo sa deje s vašimi výberovými konaniami.

Predstavuje tiež osobného asistenta pri efektívnom riadení náboru nových zamestnancov. Naplánujete si v ňom pohovory a získate prehľad o tom, v akej fáze náborového procesu sa ten-ktorý uchádzač nachádza. Používanie tohto systému vám pomôže aj pri budovaní pozitívneho employer brandingu. Vďaka automatickým odpovediam pre uchádzačov máte 100 % istotu, že každému odpoviete aj pri veľkom objeme inzercie.

Jednou z najčastejších sťažností uchádzačov o prácu je práve to, že im firmy na ich žiadosti neodpovedajú.

Prečo sme sa rozhodli pre redizajn?

Pretože si to mark aj jeho používatelia zaslúžili. Nemenili sme jeho najlepšie vlastnosti, pridali sme im však moderný vzhľad a vylepšili sme niektoré funkcie. Aj keď naši skalní používatelia ovládali mark dokonale, pre niektorých nových bolo jeho používanie spočiatku náročnejšie, rovnako ako sú náročné všetky HR procesy pri nábore. Toto sme odstránili aj pomocou poctivého testovania nového marku s reálnymi HRistami a dnes je už mark intuitívnejší ako kedykoľvek predtým aj pre úplných nováčikov.

                  Pozrite si ako vyzerá nový mark.

Čo potrebujete ráno po príchode do práce?

  • Mať prehľad o tom, čo máte v daný deň naplánované v kalendári?
  • Vidieť na jednom mieste pokope všetky nové reakcie od uchádzačov o prácu?
  • Pozrieť sa na to, v akej fáze je nábor a čo ešte treba urobiť pre jeho úspešné ukončenie?

Toto všetko vám poskytne mark. Stačí sa ráno pozrieť na váš dashboard a uvidíte všetky akcie naplánované v kalendári spolu so zoznamom nových životopisov.

Keď kliknete na názov náboru, na jednej ploche uvidíte, akí uchádzači k nemu pribudli, ktorí už absolvovali prvé kolo pohovoru, koho ste posunuli do druhého alebo komu ste dali ponuku.

Úvodná obrazovka nového marku

Efektívna komunikácia s uchádzačmi

Pri prehľade to nekončí. mark má totiž funkcie na to, aby ste dokázali efektívne komunikovať s ľuďmi, ktorí prejavili záujem o prácu vo vašej spoločnosti. S každou žiadosťou automaticky získate profil uchádzača s jeho kontaktnými údajmi aj prílohami ako životopis, fotografia, motivačný list či súhlas so spracovaním osobných údajov.

Ak si s uchádzačom naplánujete pohovor vo svojom kalendári v marku, môžete mu rovno poslať správu o čase a mieste konania. Na každú žiadosť o zamestnanie navyše mark automaticky odpovie a poďakuje za vás. Text automatickej odpovede si vytvárate sami podľa seba a pre každé výberové konanie ho môžete prispôsobiť.

Všetci na jednom mieste

Predstavte si, že na váš inzerát zareaguje uchádzačka, ktorá síce na 100 % nespĺňa predpoklady pre danú pozíciu, ale jej životopis vás zaujme, hodila by sa na iný post, no momentálne nikoho nehľadáte. V marku si k nej môžete priradiť vlastnú nálepku, ktorou si označíte jej profil, a keď sa o niekoľko mesiacov otvorí pozícia, na ktorú má kvalifikáciu, jednoducho ju znova oslovíte a ponúknete jej ju.

To všetko preto, že mark pre vás uchováva dáta o uchádzačoch po dobu troch rokov, odkedy vám udelili súhlas (pri reakcii cez Profesiu sa to deje automaticky) a vy s nimi môžete pracovať, ako potrebujete. Samozrejme, ak vás uchádzač požiada o vymazanie údajov, stačí na to jeden klik. V marku vám informácia o anonymizovaných uchádzačoch ostáva len pre štatistické účely.

Zoznam uchádzačov s nálepkami v novom marku

Prečítať nestačí, lepšie je si ho vyskúšať

Je jasné, že staré známe porekadlo “Lepšie raz vidieť ako stokrát počuť” platí v jemne upravenej verzii aj tu. Ak vás mark ako riešenie vašich HR procesov zaujal, veľmi radi vám ho ukážeme a poskytneme testovacie konto. Kontaktujte vášho obchodníka v Profesii alebo nám napíšte na mark@profesia.sk.

Viac o marku nájdete profesia.sk/mark

[:]

Napísala Martina Hatňanková