Hov..."/>

5 benefitov, ktoré prináša osobný kontakt s uchádzačmi

7. apríla 2016
5 min

[:sk]

Hovoriť o technológiách a o tom, ako sa z našich životov čoraz viac vytráca osobný kontakt, by zrejme pôsobilo ako klišé. Prečo by sme naň však nemali zabúdať? Na podujatí JobFórum 2016 sme radili študentom Slovenskej technickej univerzity ako postupovať pri hľadaní práce. O tom, že podobné podujatia nie sú pre zamestnávateľov na zahodenie a prinášajú pridanú hodnotu, sme sa presvedčili na vlastnej koži. Aj napriek tomu, že sme internetový portál, nezabúdame na osobný kontakt. Kde vidíme jeho prínosy?

1. Spoznáte cieľovú skupinu ľudí osobne

Vo všeobecnosti môžeme povedať, že oproti predchádzajúcej generácii došlo k výraznej zmene pri ľuďoch vstupujúcich na trh práce. Dnešní mladí ľudia sú sebavedomí, chceli by čo najrýchlejšie rásť a rozvíjať sa, ale s tým súvisia aj rozdielne nároky. Študenti STU poznajú svoje šance na trhu práce, sú aktívni, rozhľadení a priebežne si monitorujú nové pracovné ponuky. Zistili sme, že mladí ľudia sledujú trendy na pracovnom trhu aj v zahraničí a hľadanie práce nenechávajú na náhodu.

2. Zistíte povedomie o vašej značke

Veľmi dôležitým kritériom pre uchádzačov, ktorí hľadajú novú prácu, je brand spoločnosti. Uchádzači sa zaujímajú o to, akú má firma značku navonok, ako komunikuje, akú má firemnú kultúru. Prostredníctvom osobného kontaktu môžete zistiť, či vás ľudia poznajú a čo si o vašej firme myslia.

3. Spoznáte reálne potreby, očakávania uchádzačov a získate inšpiráciu

Prostredníctvom osobného stretnutia môžete lepšie nahliadnuť do problematiky, ktorá vás zaujíma. Ľudia vám porozprávajú,aké veci v bežnom živote riešia, aké sú ich reálne potreby a očakávania. Nám sa tak podarilo nahliadnuť do života študentov technických odborov, ktorí začínajú s hľadaním práce už v prvých ročníkoch štúdia na vysokej škole. Často však postupujú na základe princípu pokus – omyl, a preto práve vo vzdelávaní mladých ľudí je najväčší potenciál. Práve táto skupina ľudí je aktívna, zaujíma sa o novinky a trendy. Prínosom pre vás môže byť, že počas rozhovoru aj vy sami získate inšpiráciu na zlepšenie.

4. Vybudujete si databázu potenciálnych zamestnancov

Mnoho firiem sa pri začiatkoch podnikania stretáva s prvotnými výzvami v podobe vybudovania si klientely. V súčasnosti je trh práce presýtený množstvom ponúk od zamestnávateľov, a tak si prirodzene aj ľudia začali viac vyberať, kde a pre koho budú pracovať. Tým, že ponúknete mladým ľuďom možnosť nahliadnuť do diania vašej firmy, osobne ich oslovíte, predstavíte pracovné prostredie a samotnú prácu, ktorú by mohli vo vašej firme časom vykonávať, budú mať lepší prehľad o tom, čím sa vaša spoločnosť zaoberá.

5. Získate spätnú väzbu

O tom, že spätná väzba môže zlepšiť výkon či zdokonaliť chod firmy, sa už veľa popísalo. Všetci si uvedomujeme jej dôležitosť, očakávame ju od našich klientov, manažérov, zamestnancov. Ako však pôsobí na uchádzačov, ktorí od vás spätnú väzbu pri hľadaní práce nedostanú? Cieľom kvalitného HR marketingu by nemalo byť len prilákanie nových talentov, ale aj samotná stratégia budovania brandu, ktorá zahŕňa aj spätnú väzbu. Práve vďaka nej sme zistili, že mladí ľudia, a tiež študenti STU dobre poznajú našu značku, takmer väčšina z nich pravidelne navštevuje Profesia days a viac ako polovica z nich si necháva posielať naše pracovné ponuky mailom. Rezervy firiem vidia hlavne pri pohovoroch, kde im často chýba spätná väzba od personalistov, ktorú by ocenili aj v prípade, ak by mala byť negatívna.[:]

Napísal Anton Khúla