Firmy chcú komunikovať tému očkovania svojim zamestnancom

24. februára 2021
2 min

[:sk]Zaočkovať sa proti vírusu COVID-19 je ochotných stále viac a viac ľudí. Vyplýva to aj z prieskumov, ktoré pravidelne realizujú rôzne prieskumné agentúry či médiá. To môže byť dobrým znamením aj pre zamestnávateľov. Stále však existuje mnoho otázok týkajúcich sa očkovania, na ktoré zamestnávatelia nemajú odpovede.

Dobrá správa aj pre firmy. Dôvera ľudí v očkovanie stúpa

Podľa prieskumu agentúry AKO z 3. až 5. februára by sa určite dalo zaočkovať 46,6 % Slovákov. Agentúra Ipsos, na základe prieskumu, ktorý prebiehal od 5. do 8. februára, reportuje ochotu dať sa zaočkovať u 58 % ľudí (35 % by sa určite dalo zaočkovať, 23 % by sa skôr dalo zaočkovať). Oproti skorším prieskumom odborníci hovoria o zvyšovaní dôvery v očkovanie.

Dôležité to môže byť aj z pohľadu zamestnávateľov. Zaočkovanie zamestnancov pomôže firmám pri návrate do normálu. No zároveň si zamestnávatelia v súčasnosti kladú mnohé otázky, na ktoré im chýbajú odpovede ako, či otvárať tému očkovania na pracovisku, aká by mala byť úloha zamestnávateľa, alebo kedy sa ich zamestnanci dostanú na rad. Aký názor majú samotní zamestnávatelia, zisťoval prieskum HR Pulse.očkovanie

HR Pulse prieskum zastrešuje Open HR Forum a spoločnosť Profesia, jeho cieľom je mapovať aktuálnu situáciu vo firmách pôsobiacich na Slovensku. Do aktuálneho kola prieskumu sa k 15. februáru zapojilo 86 spoločností, primárne stredné a veľké podniky. Najviac zastúpené odvetvia sú IT a výroba, bankovníctvo a obchod. 

 [:]

Napísala Lucia Belanová