[:sk]Aj keď to na grafickom dizajne často nepostrehnete, v Profesii pravidelne pracujeme na viacerých zmenách, aby sme naše služby neustále posúvali dopredu. Nezáleží, či ide o služby existujúce alebo novovznikajúce, ani či ide o pracovné ponuky, databázu životopisov alebo spôsob vyhľadávania. Našim cieľom zostáva poskytovať používateľsky prívetivú platformu, ktorá spája ľudí hľadajúcich si prácu s vami – potenciálnymi zamestnávateľmi. Keďže bol prvý polrok pre personalistov plný noviniek, prinášame vám chronologický prehľad zmien, ktoré ste mohli tento rok na Profesia.sk zaznamenať.
Už v januári ste si mohli vyskúšať nové vyhľadávanie v databáze životopisov. Vo vyhľadávaní vhodných kandidátov cez kľúčové slová ste mohli začať uchádzačov filtrovať pomocou logických operátorov (tzv. boolean search). Tiež sme pridali nový filter zoraďovania vhodných životopisov nielen podľa dátumu, ale aj podľa relevancie.
Nové nariadenie týkajúce sa ochrany osobných údajov neobišlo ani Profesiu. Všetky webové formuláre na Profesii, vrátane zasielania reakcií na pracovné ponuky a databázy životopisov boli prispôsobené tak, aby Profesia, ale aj zamestnávatelia využívajúci jej služby, mohli so získanými kontaktmi pracovať v rámci ich náborového procesu. Viac si môžete prečítať v rozhovore s našim Data Protection Officerom.
Na základe rozhovorov so zamestnávateľmi sme upravili aj zobrazovanie informácií v zozname životopisov, aby bol viac informatívny. Pri kandidátoch v zozname nájdete od marca nielen to, v akej oblasti chcú pracovať, ale aj ich predchádzajúce skúsenosti, či zoznam firiem, v ktorých pracovali.
Najvýraznejšou zmenou bola zmena spôsobu zadávania lokalít v pracovných ponukách. Našim cieľom bolo nielen zvýšiť relevantnosť výsledkov vyhľadávania pre uchádzačov, ale aj lepšia viditeľnosť ponúk a nárast reakcií pre firmy, ktoré zadávajú v ponukách správne miesto výkonu práce. Po nasadení zmien sa nám podarilo zvýšiť počet prekliknutí na detail ponuky o +27%. Relevantnejšie výsledky vyhľadávania priniesli vyšší priemerný počet videní detailu ponuky a mierne narástol aj priemerný počet reakcií na ponuku.
Pre firmy, ktoré potrebujú osloviť kandidátov z celého Slovenska sme pripravili novú službu – Reach ponuku, ktorá sa zobrazuje priamo na lukratívnom mieste v zozname ponúk. Jej cieľom je zvýšiť zásah ponuky u uchádzačov, ktorí hľadajú konkrétnu pozíciu.
Od mája sme upravili formulár zadávania ponuky tak, aby ste mohli zverejňovať minimálnu mzdu podľa legislatívy platnej od 1.5. Pripravili sme pre vás príručku s odporúčaniami, ako správne zadávať základnú zložku mzdy v pracovných ponukách.
Začiatkom júna sme sa venovali novým firmám a pripravili sme zjednodušenie vytvorenie novej registrácie. Registračný formulár sme prepojili s dostupnými číselníkmi tak, aby nová firma musela zadávať len minimum údajov. Stačí si vyhľadať meno firmy a z registra sa automaticky vyplnia ďalšie dostupné údaje ako IČO alebo adresa.
Náš produktový tím usilovne pracuje na tom, aby sme vám prinášali novinky pravidelne. Aj v druhom polroku budeme vylepšovať vyhľadávanie pracovných ponúk. Chceme, aby si používatelia vedeli jednoduchšie vyhľadať prácu nielen vo svojej obci, ale aj širšom okolí. Uchádzačom z regiónov s vysokou nezamestnanosťou chceme ukázať možnosti, ktoré ponúkajú zamestnávatelia vo vzdialenejších regiónoch a lepšie možnosti chceme ponúknuť aj ponukám, ktoré nevyžadujú návštevu konkrétneho pracoviska. Okrem toho pracujeme na vývoji nových služieb, o ktorých vás budeme v druhom polroku informovať.[:]