Nech vám nábory frčia aj počas dovolenky. 6 tipov, vďaka ktorým vás kolegovia ľahšie zastúpia

Rady a tipy
19. júla 2023
5/5
5 min

Rušivé správy od kolegov počas dovolenky dostane občas každý. HRisti, na ktorých sa spolieha celá firma, sú tomuto zlozvyku vystavení ešte častejšie. A keďže už dávno neplatí, že sa počas leta nábor pozastavuje, musia veľakrát riešiť komplikácie spojené s výberovým konaním napríklad aj z pláže. Máme však pre vás pár tipov, vďaka ktorým si to celé môžete uľahčiť.

Keď sa ako personalisti rozhodnete odcestovať a práve nemáte perfektne sa zastupujúci HR tím, nastáva tak trochu kolízia nielen s každodennou agendou, ale aj s dohodnutými pohovormi. Čo by ste teda mali urobiť, aby výberká bežali hladko aj bez vás? 

1. Plánujte dostatočne dopredu

Ak nenaberátenových ľudí kontinuálne, dá sa na nábor  dobre pripraviť tak, že budete vypisovať pozície alebo organizovať pohovory až na obdobie po vašom návrate. Prípadne tak, že ešte prezenčne stihnete prvé kolo s manažérom a druhé mu len naplánujete. 

2. Nastavte si pravidlá so zastupujúcim kolegom

Najčastejšie vás pri nábore budú zaskakovať kolegovia z HR, prípadne manažéri, do ktorých tímu naberáte. Dohodnite sa preto na záskoku osobne a pred odchodom všetko radšej spíšte do prehľadného súhrnu. Ideálnou formou je zoznam nedokončených úloh zoradený podľa priorít. Ten sa vlastne bude hodiť aj vám po návrate – budete si z neho totiž môcť odškrtnúť, čo sa podarilo dotiahnuť, napríklad ktorí kandidáti na pohovor prišli, poslali vypracované úlohy a kam sa ich výberové konanie posunulo. S nimi vám už ale lepšie pomôžu aj konkrétne funkcie v Teamiu. 

3. Presuňte nábor konkrétnych pozícií na kolegov

Ak ste v Teamiu vypísali inzerovanú pozíciu, ste jej vlastníkom a všetky informácie o nábore chodia do e-mailu vám. Aby sa vám informácie o týchto výberkách nehromadili počas dovolenky vo vašej schránke, do ktorej máte len obmedzený prístup, môžete presunúť  vlastníctvo konkrétnych pozícií kolegom. V Teamiu je navyše možné presunúť všetky pozície naraz a kompletný nábor tak na kolegu prehodiť.

4. Zdieľajte kalendár pohovorov

Obrovskou výhodou Teamia je zdieľanie kalendára s pohovormi. Informácie o nich sa prepisujú do kalendára automaticky a vy ľahko podľa farebného rozlíšenia zistíte, v akej fáze je ktorý pohovor, vrátane napríklad karty uchádzača aj formy pohovoru. Môžete sa tak s kolegami skvelo zosynchronizovať. Bežne sa totiž stáva, že zastupujúci človek nemôže niečo o kandidátovi dohľadať, či už kontakt, CV, alebo čokoľvek ďalšie. A potom sa vám s tým ozýva na pláž, na hory alebo napríklad len k rozčítanej knihe. Zdieľanie kalendára pomáha takýmto komunikačným šumom predchádzať. 

5. Dajte kandidátom vedieť, kto povedie pohovor

Kandidáti by mali vedieť, že pohovor s nimi povedie niekto iný, či už pôjde o manažéra, alebo o kohokoľvek iného. Nezabudnite preto vždy pripojiť kontakt zastupujúceho. Ak by sa situácia týkala viacerých kandidátov, môžete cez Teamio zaslať aj hromadnú správu všetkým dotyčným, a to pokojne aj keď sa hlásia na rôzne pozície.

6. Nastavte si out of office

Aj keď kandidátov informujete o tom, že nábor povedie kolega, môžu túto informáciu prehliadnuť a aj tak vám písať. Preto na out of office nezabúdajte a uveďte kontakt na zastupujúceho v e-maile. 

Nezaobíde sa to bez vás? Skúste appku Teamio

Ak sa do výberového konania musíte zapojiť aj počas voľna, odporúčame využiť mobilnú aplikáciu Teamio. Tá vám bude priamo do vrecka dávať notifikácie o nových kandidátoch, ale umožní napríklad aj identifikovať volajúceho alebo si prejsť CV kandidáta v telefóne. Veľa náborových krokov tak vďaka appke vybavíte odkiaľkoľvek a doslova pár klikmi. K dispozícii je ako pre iOS, tak aj pre Android

Napísal Tím Profesia
Hodnotenie článku