[:sk]Máte niekedy pri hľadaní kvalitných ľudí pre vašu firmu pocit, že hľadáte ihlu v kope sena? Keď vám z reakcií na voľné pracovné pozície prichádzajú uchádzači, ktorí nespĺňajú vaše požiadavky, zostáva ešte druhá skupina – ľudia, ktorí chcú mať prehľad o nových pracovných ponukách, ale aktívne si zverejnené ponuky nepozerajú. Ako sa k takýmto uchádzačom dostať?
Na Profesii pracujeme so skupinou pasívnych kandidátov viacerými spôsobmi. Zasielame im aktuálne ponuky priamo na e-mail, aby sme podchytili ich zvedavosť a tým aj ochotu získať o pracovnej ponuke viac informácii. Druhým spôsobom je zverejnenie životopisu v databáze CV, do ktorej máte ako firmy prístup. Aktuálne spúšťame novinku Hodnotenie kvality vyplnenia životopisu, ktorá uchádzačov rozdelí do 5 úrovní. Svojou aktivitou v konte a vyplnením väčšieho množstva informácií sa budú môcť vypracovať až na úroveň expert, v ktorej je zatiaľ 13% všetkých životopisov. A čo z toho budete mať vy? Viac informácií o používateľoch vám môže pomôcť pri rozhodovaní, či kandidáta z databázy CV osloviť, alebo nie.
S nájdením vhodných uchádzačov však ten pravý recruiting len začína. Ako osloviť a zaujať ľudí, ktorí vás vôbec nepoznajú? Prinášame vám 3 tipy, ktoré by vám mohli pomôcť:
Ak posielate pasívnym kandidátom všeobecné e-maily, ako keby ste ich hádzali do koša. Človek na opačnej strane vás nepozná, preto si najprv treba získať jeho dôveru. Osobné oslovenie a dôvod, prečo je práve dotyčný/dotyčná vhodným kandidátom by pri prvom kontakte nemali chýbať. Nevešajte hlavu, ak je prvá odpoveď zamietavá. Prieskumy ukazujú, že zatiaľ čo pri prvom kontakte reaguje len niečo cez 10% kandidátov, pri 3 kontaktovaniach je to už 76%.
Oslovovať pasívnych kandidátov je tak trochu obchodnícka úloha. Budete dobiedzaví ako predavači na vietnamskom trhovisku, alebo dáte kandidátom čas na rozmyslenie a argumenty, prečo zmena práce nemusí byť až taký zlý nápad? Ak zvolíte druhý postup, môžete sa vyhnúť rýchlemu odmietnutiu.
Kedy menil váš vytipovaný kandidát naposledy prácu? Možno to už bolo naozaj dávno (hlavne v prípade tých kvalitných ľudí) a nepamätá si, ako taký výberový proces prebieha. Ubezpečte sa, že mal z pohovoru pozitívny dojem. Úprimná spätná väzba, či ponúknutý pohár vody (zvlášť ak zvykne kandidátom pri vašich otázkach vyschnúť v hrdle) vnímaniu vašej spoločnosti pomôžu, aj keby pohovor neskončil podpisom pracovnej zmluvy.[:]