Ako zvládate druhú vlnu? Podeľte sa o svoje skúsenosti

9. októbra 2020
3 min

[:sk]Ako zvládate druhú vlnu korona krízy? Líšia sa vaše aktuálne opatrenia od tých jarných? Podeľte sa o vaše skúsenosti a pomôžte mapovať aktuálnu situáciu vo firmách na Slovensku. Je tu aktuálny HR Pulse prieskum. 

Takmer 76% firiem v júni plánovalo postupný návrat zamestnancov do kancelárií. Počas leta situácia vyzerala nádejne, no nástup druhej vlny tieto plány oddialil. Mnohí sa namiesto do kancelárií vrátili do „domácich kancelárií“. Počas septembra sa počty pozitívnych prípadov zvýšili a vírus sa objavil aj vo viacerých podnikoch a firmách. Pozitívne ale je, že počas leta firmy mali možnosť vypracovať pandemické plány a pripraviť sa na rôzne scenáre. Mnohé sa tak dokážu prispôsobiť aktuálnej situácii a fungovať.

Ovládla práca z domu aj vašu firmu?

Ako vyzerá „nový normál“ vo vašej firme? Aký je pomer práce z domu, a ktorým oblastiam vzdelávania zamestnancov sa plánujete venovať? Nájdite si 3 či 4 minúty času a vyplňte aktuálny HR Pulse dotazník.

Vyplniť prieskum

Prieskum môžete vyplniť do 22. októbra.

Open HR Forum a spoločnosť Profesia pokračujú v pravidelných prieskumoch z HR oddelení firiem. Zaujímajú sa o aktuálne opatrenia vo firmách, zmeny každodenného fungovania či nové spôsoby komunikácie. Výsledky prieskumu ukážu, ako firmy reálne prežívajú aktuálnu situáciu. Tiež môžu slúžiť ako inšpirácia pri aplikovaní riešení a postupov.

Čo sme sa dozvedeli z jarných prieskumov?

Počas prvej vlny sa realizovali 4 HR Pulse prieskumy, do ktorých sa zapojilo celkom 518 respondentov. Toto sú hlavné zistenia:

Firmy sa naučili pracovať online. Práca z domu bolo opatrenie, ktoré na začiatku zaviedlo 94 % z opýtaných firiem. Dokonca aj firmy, ktoré prácu z domu ako benefit predtým neposkytovali.

Produktivita zamestnancov sa nezmenila. 56% opýtaných uviedlo, že produktivita zamestnancov pri práci z domu zostala na rovnakej úrovni. 20% spozorovalo, že niektorí zamestnanci podávali lepší výkon.

Dôležitosť internej komunikácie vzrástla. Krízová situácia, neistota a absencia osobnej komunikácie zvýšili dôraz na internú komunikáciu vo firmách. Či už išlo o zintenzívnenie komunikácie top manažmentu smerom k zamestnancom, podporu manažérov a komunikáciu manažérov smerom k ľuďom. Firmy začali viac využívať online komunikačné nástroje.

Nové opatrenia, ktoré sa stali rutinou. Vo firmách ostali zachované prísnejšie hygienické štandardy, uvoľnenejšie pravidlá pre prácu z domu a úprava režimu v spoločných priestoroch.[:]

Napísala Lucia Belanová