Spoločnosť Profesia priniesla jediný festival príležitostí na Slovensku aj do Žiliny. Návštevníci zažili populárne podujatie v tomto meste už po druhýkrát. Vďaka záujmu zamestnávateľov a ľudí je už teraz jasné, že Žilinčania si budú môcť užiť toto podujatie opäť aj o rok.
Najväčšia časť návštevníkov, ktorí si v stredu 15. mája, nenechali ujsť nielen stánky zamestnávateľov, ale aj množstvo prednášok a aktivít, boli vo veku od 25 do 34 rokov.
Zaujímavosťou je, že najväčšia časť návštevníkov bola zamestnaná. Ľudia s prácou tvorili až 41 percent návštevníkov festivalu.
Tieto štatistiky tak potvrdzujú aj aktuálny vývoj na pracovnom portáli Profesia.sk, keď na ponuky práce reaguje čoraz viac zamestnaných ľudí.
Ide tiež o dôkaz, že Profesia days nie je podujatím, ktoré je vhodné iba pre nezamestnaných ľudí, ktorí hľadajú prácu. Festival je známy práve tým, že je orientovaní aj pre tých, čo si aktívne nové miesto nehľadajú, ale chcú sa vzdelávať, či inšpirovať. Až 23 percent návštevníkov tvorili študenti. Ide o dôkaz, že aj oni majú záujem o informácie z trhu práce, aby vedeli, o čo je, prípadne bude záujem vtedy, keď dokončia školu.
Spomínané sa tak prejavilo aj na festivale, keď ľudia prichádzali najmä získať informácie. Až nimi skončilo hľadanie si novej práce, či zúčastnenie sa na zaujímavom programe.
Návštevníci, ktorí sa prišli informovať o konkrétnych pracovných pozíciách, sa firiem najčastejšie pýtali najmä na voľné miesta v administratíve, obchode a marketingu.
Marketingové pozície sú obľúbené najmä pre mladšie ročníky. Aj z tohto dôvodu bola počas Profesia days Žilina po prvýkrát pre návštevníkov dostupná aj špeciálna marketingová zóna pod taktovkou IAB Slovakia. Tá bola zameraná najmä na náučné a inšpiratívne prednášky z tohto atraktívneho odvetvia.
Kontakt pre médiá:
Nikola Richterová
PR Manager
Mob.: +421 917 697 726
e-mail: richterova@profesia.sk