Minulý rok bol pre zamestnávateľov o čosi pozitívnejší ako predošlé obdobia. Na jednu ponuku na Profesia.sk zareagovalo v priemere 17 ľudí, čo je približne o troch viac ako v roku 2017 či 2018. Zvýšený počet reakcií však nie je jedinou zmenou, Slováci majú nové najobľúbenejšie odvetvie.
Záujem Slovákov o prácu v novinárčine sa zvyšuje. Dokazuje to analýza portálu Profesia.sk, podľa ktorej je práve žurnalistika novým najobľúbenejším odvetvím uchádzačov na Slovensku.
Na jednu ponuku práce v žurnalistike, polygrafii a médiách zareaguje v priemere takmer 37 uchádzačov. Oproti roku 2018 ide o výrazný rozdiel. Vtedy tu na jednu ponuku zareagovalo približne 23 ľudí.
Zvýšený záujem o žurnalistické povolania odsunuli na druhé miesto administratívu. Vlani tu na jeden pracovný inzerát zareagovalo v priemere 31 uchádzačov.
Viac ako 30 ľudí posielalo svoj životopis aj na ponuky vo vrcholovom manažmente.
Analýza portálu Profesia.sk odhaľuje aj záujem uchádzačov o konkrétne pozície. Na prvých dvoch priečkach skončili vedúce pozície regionálny manažér a generálny riaditeľ.
V oboch prípadoch na ponuky zareagovalo v priemere viac ako 64 uchádzačov. Zamestnávatelia sa však pri manažérskych pozíciách pomerne často stretávajú s tým, že hoci odozva ľudí je vysoká, nie každý spĺňa požiadavky.
Pomerne výrazné regionálne rozdiely v počte ponúk a nezamestnanosti majú za následok výrazne rozdiely aj v reakciách na pracovné inzeráty. Najnižšiu odozvu tak možno vidieť na ponuky v Bratislavskom a Trnavskom kraji. Na ponuku tu zareaguje v priemere necelých 16 uchádzačov.
Naopak, najvyššiu odozvu na inzeráty možno vidieť na východnom Slovensku. V Košiciach zareaguje na jeden inzerát takmer 30 ľudí. V Prešove a okolí takmer 23.
Kontakt pre médiá:
Nikola Richterová
PR Manager
Mob.: +421 917 697 726
e-mail: richterova@profesia.sk