Premiérový ročník veľtrhu Profesia days zaujal tisíce ľudí. Najväčším lákadlom bola pre Žilinčanov najmä možnosť priameho kontaktu so zamestnávateľmi a získanie nových informácií z trhu práce.
Väčšina návštevníkov, ktorí si minulý štvrtok nenechali ujsť známy veľtrh spoločnosti Profesia, bola mladšia ako 35 rokov. Veľtrh Profesia days v žilinskom Event House tak zaujal najmä ľudí v produktívnom veku od 25 do 34 rokov.
Zaujímavosťou je, že najväčšia časť návštevníkov bola zamestnaná. Ľudia s prácou tvorili takmer 40 percent návštevníkov veľtrhu. Tieto štatistiky tak potvrdzujú aj aktuálny vývoj na pracovnom portáli Profesia.sk, keď na ponuky práce reaguje čoraz viac zamestnaných ľudí.
Na Slovensku je viac práce ako pár rokov dozadu, čo spôsobuje, že najmä zamestnanci v okresných mestách sa už nemusia báť o prácu, ale naopak, môžu si viac vyberať. Z tohto dôvodu u nich často rastie dopyt po novinkách od zamestnávateľov.
Spomínané sa tak prejavilo aj na veľtrhu, keď ľudia prichádzali najmä získať informácie. Až na druhom mieste skončilo priame hľadanie práce.
Okrem toho však návštevníkov zaujímal aj pestrý sprievodný program.
Návštevníci, ktorí sa prišli informovať o konkrétnych pracovných pozíciách, sa firiem najčastejšie pýtali najmä na voľné miesta v administratíve, obchode a marketingu.
Pracovné miesta vo výrobe a priemysle skončili v záujme až na deviatom mieste. V Žilinskom kraji pritom zamestnávatelia hľadajú nových ľudí najčastejšie práve v tomto odvetví.
Kontakt pre médiá:
Nikola Richterová
PR Manager
Mob.: +421 917 697 726
e-mail: richterova@profesia.sk