30. januára 2020

O víťazoch ankety Najzamestnávateľ rozhodlo viac ako 36-tisíc ľudí. Ocenenia sa rozdávali v deviatich kategóriách

Spoznali sme víťazov ankety Najatraktívnejší zamestnávateľ 2019. Spoločnosť Profesia zaznamenala rekordný počet hlasujúcich.

Víťazov ankety Najatraktívnejší zamestnávateľ určili hlasy od 36 068 respondentov. Celkovo bolo do 8. ročníka nominovaných 189 firiem.

Medzi prioritami ľudí nie sú iba peniaze

Hlasujúci vyberali najatraktívnejších zamestnávateľov podľa viacerých dôvodov. Toto boli najčastejšie:

  1. Kvalitné služby a produkty
  2. Silná a známa značka
  3. Dobré meno spoločnosti
  4. Príjemné pracovné prostredie
  5. Kolektív a ľudia

Platové ohodnotenie skončilo až na šiestom mieste. Môžeme tak vidieť, že ľudia na Slovensku sú pri výbere zamestnávateľa a určenia jeho atraktivity stále náročnejší. Pracovné miesta s dobrým platovým ohodnotením nie sú tak zďaleka jediným dôvodom, ktorý rozhoduje.

„Vnímanie ľudí sa za posledné roky mení. Informácie, ktoré získavame prostredníctvom našej ankety nám napovedajú, že trh práce z pohľadu uchádzačov už zďaleka nie je iba o voľných pracovných miestach, 8-hodinových pracovných časoch a pravidelnej výplate. Ľudia chcú viac. Aj z tohto dôvodu môžeme vidieť, že sa medzi najčastejšie dôvody dostali aj kvalitné služby či produkty firiem. Ľudia sa dnes stále viac zamýšľajú nad zmyslom svojej práce. Aj z tohto dôvodu chcú pracovať pre zamestnávateľov, ktorých produkty či služby nie sú v rozpore s ich vlastnými záujmami. Vidíme tu snahu ľudí o to, aby boli hrdí na to, čo robia. Spolu s tým nám rastie počet uchádzačov, ktorí sa zaujímajú o to, aké má firma meno, či ponúka príjemné pracovné prostredie a ide o silnú značku,“ zdôraznila výkonná riaditeľka spoločnosti Profesia Ivana Molnárová.

Zmena víťazov hneď v niekoľkých kategóriách

Víťazstvo v ankete tak môže byť pre firmy nástroj na dobrý employer branding a tiež dôkaz, že ide o spoločnosť, ktorá sa snaží reagovať na novinky na trhu práce.

„Teší nás, že naša anketa prináša každý rok užitočné informácie. Vďaka nej vieme lepšie čítať názory a záujmy uchádzačov. Tento rok taktiež vidíme, že sa nám vo veľkom počte kategórií zmenilo poradie na popredných priečkach a máme nových víťazov. V tomto prípade tak aj samotní zamestnávatelia môžu vidieť, že nikto nemá nič isté. Práve sledovanie konkurencie a počúvanie ľudí vie firmám zabezpečiť, aby nezaspali na vavrínoch a snažili sa kráčať s dobou, čo im môže koniec koncov pomôcť v mnohých smeroch, napríklad aj v uľahčovaní výberových procesov,“ dodala Ivana Molnárová.

Demografia hlasujúcich

Z hlasujúcich bola najväčšia vzorka vo veku od 25 do 34 rokov. Táto veková skupina tvorila až 31 percent z celkového počtu hlasujúcich

Nasledovali hlasujúci vo veku od 35 do 44 a 55 a viac rokov.

Spomedzi krajov hlasovalo najviac ľudí z Bratislavy a okolia, Košického a Prešovského kraja.

Zoznam víťazov 8. ročníka ankety Najzamestnávateľ:

 

 

 

Kontakt pre médiá:

Nikola Richterová
PR Manager
Mob.: +421 917 697 726
e-mail: [email protected]