Desiaty ročník festivalu príležitostí Profesia days prilákalo do bratislavskej Incheby približne 17-tisíc ľudí. Na dvojdňovom podujatí vystavovalo takmer 200 zamestnávateľov a prinieslo 100 prednášok. Ukázalo sa, že návštevníci prišli najmä z dôvodu, že nejde o bežný veľtrh práce. Hľadanie novej práce totiž nebolo najčastejším dôvodom účasti.
Spomedzi návštevníkov bola najväčšia časť, teda 40 percent, vo veku 25 až 34 rokov. Zúčastnení ľudia mali najčastejšie vysokoškolské vzdelanie 2. stupňa a stredoškolské vzdelanie s maturitou. Zaujímavosťou môže tiež byť, že najväčšia časť ľudí, ktorá na Profesia days prišla, prácu má. Zamestnaní tvorili 37 percent zúčastnených, nezamestnaní iba 23 percent.
Návštevníci prišli v stredu a vo štvrtok 6. a 7. marca najčastejšie za vzdelávacím či inšpiratívnym programom a informáciám o zamestnávateľoch a celkovom trhu práce.
Zaujímavosťou je, že dôvod nájdenia si novej práce skončil až na štvrtom mieste. Táto skutočnosť tak potvrdzuje, že dva dni v Inchebe ponúkli všestranné pracovné podujatie a nie len klasický veľtrh práce. Spoločnosť Profesia už vopred informovala, že akcia je vhodná aj pre ľudí, ktorí prácu aktuálne nehľadajú, ale chcú sa zdokonaliť a získať informácie, ktoré by im vedeli do budúcnosti pomôcť.
Spomedzi návštevníkov, ktorí prišli na Profesia days najmä z dôvodu, aby si našli novú prácu, sa najviac z nich zaujímalo o prácu v administratíve a marketingu. Táto skutočnosť tak potvrdzuje trendy, ktoré vidíme aj zo správania uchádzačov na najväčšom pracovnom portáli Profesia.sk.
Marketing a administratíva totiž patria medzi odvetvia, o ktoré sa Slováci zaujímajú najviac. Treba však zdôrazniť, že z tohto dôvodu ide o sektory, kde sa uchádzači stretávajú s najväčšou konkurenciou.
Kontakt pre médiá:
Nikola Richterová
PR Manager
Mob.: +421 917 697 726
e-mail: richterova@profesia.sk