Rapová roadshow a ďalšie tipy na náborové kúsky

Rady a tipy
15. mája 2023
5/5
6 min

Keď americká investičná banka Goldman Sachs hľadala ľudí, skúsila to inak. Kreatívne. Nových kolegov nakoniec našla aj na Spotify. Hovoríte si, aké geniálne a pritom jednoduché? Choďte do toho tiež.

Klasický inzerát je základ, na tom sa nič nemení a určite sa oplatí poznať pravidlá, ako ho správne napísať. Prečo však občas nestaviť aj na originalitu a menej obvyklé metódy? Tu je pár tipov na inšpiráciu…

Neopozerané sociálne siete

Na LinkedIne, Facebooku a často aj Instagrame už o vás určite všetci vedia. Využite pre zmenu aj ďalšie sociálne siete.

  • Recruiterska firma Strike IT US našla na obsadzované pozície 111 kandidátov vďaka tomu, že ich hľadala na Reddite. Mimochodom, táto sieť je veľmi populárna medzi vývojármi. Aktívny je tam aj najväčší pracovný IT portál Techloop.
  • CRM platforma Hubspot zase efektívne využíva nástenky na Pintereste – predstavuje na nich svoje tímy a kancelárie. Navyše sa tu s potenciálnymi kolegami delia o kariérne tipy.

Odvážne náborové videá

Audiovizuálna tvorba pobaví a ešte chytí na tom správnom mieste. Okrem toho sa zdarma virálne šíri po internete.

  • O bezpečnosť Brňanov sa starajú aj mestskí strážnici, ktorých oslovila originálna náborová videokampaň. Hrdinovia animovaného klipu Brnocop si dokonca pred pár rokmi odniesli niekoľko cien z Recruitment Academy Awards.
  • Zahanbiť sa nenechali ani pražskí „dopraváci“. Pozrite sem a presvedčte se, že prostredníctvom videa perfektne oslovíte aj modré goliere.

Originálne eventy

Keby ste si vyberali byt, v ktorom strávite niekoľko rokov, asi by ste chceli ísť najskôr na prehliadku, že? Prečo neponúknuť podobnú možnosť aj v práci? Pripravte pre nových kolegov open house akciu. Záujemcom, ktorí prídu, ukážte firmu a pohostite ich. Vzájomne sa spoznáte v neformálnej atmosfére. Alebo vyrazte do terénu a predstavte originálnym spôsobom svoj odbor a firmu.

  • Medzinárodná spoločnosť CarGurus, ktorá na svojich stránkach ponúka predaj vozidiel, dokonca open house vylepšila natoľko, že potenciálnych kandidátov pozýva aj na športové hry.
  • Pred niekoľkými rokmi prišiel ČEZ s unikátnou náborovou kampaňou vo forme hudobnej súťaže pre študentov technických škôl. Prihlásilo sa do nej takmer 70 kapiel, celkovo súťaž oslovila desaťtisíce ľudí a pritiahla pozornosť k technickým odborom medzi mladými ľuďmi.
  • Škoda Auto zase oslnila svojou interaktívnou rapovou roadshow. Tá obišla spolupracujúce školy a zoznámila študentov s prácou vo výrobnom závode v českých Kvasinách. Celú akciu korunoval song „Odstěhuj se od maminy, nastup do Škoda Auto Kvasiny“.

Tajná správa

Ani nemusíte být fanúšikmi filmovej klasiky Mercury s Brucom Willisom alebo románu Da Vinciho kód, aby ste ocenili nábor prostredníctvom zašifrovaných alebo skrytých správ. Aj ponuka práce sa totižto dá zabaliť do prekvapenia. Tu je niekoľko dôkazov.

  • Apple umiestnil ponuku pracovnej pozície na niekoľko miest na svojom webe. Inzerát tak čakal na tých, ktorí portál čítali pozorne a so záujmom. Veľa ľudí to navyše zobralo ako výzvu.
  • IKEA zase spôsobom sebe vlastným pridala inštrukcie k novým pozíciám do škatúľ so samotnými produktami. Zákazníci tak doma našli okrem postupu na zloženie skrine aj „návod na kariéru“.

Virtuálna realita a gamifikácia

Hľadáte do tímu kreatívnych ľudí? Technicky zameraných kolegov? Chytíte ich na moderné technológie. Tie tiež dnes pomáhajú vybrať tých pravých uchádzačov.

  • Americká Trinity University ponúka študentom virtuálnu prehliadku kampusu, firma General Mills zase kandidátov online sprevádza svojimi priestormi vďaka 3D videu.
  • Gigant Unilever dokonca zaradil do náborového procesu riešenie 20-minútových hier. Rýchlejšie a presnejšie tak dokáže odhadnúť, ktorý z absolventov je na danú prácu vhodný.
  • Právnická spoločnosť Taylor Wessing odhaduje úroveň uchádzačov (a napríklad ich schopnosť inovovať a riešiť problémy) tak, že musia prejsť piatimi úrovňami hry Cosmic Cadet.

Ak hľadáte ľudí a chcete na to ísť trochu inak, skúste napríklad toto:

  • Dajte si odkaz na auto (to ide samozrejme len pri niektorých odboroch a nemôžete vyznievať zúfalo).
  • Pridajte si zoznam otvorených pozícií do firemného newsletteru.
  • Ozvite sa študentom a absolventom škôl z odbore.
  • Oslovte bývalých zamestnancov. Vzájomne viete, čo očakávať, a nemáte čo stratiť.
  • Zorganizujte odvážnu akciu „Priveď do práce kamaráta“. A odmeňte kolegov, ktorých priatelia sa „chytia“.
  • Upravte si svoj podpisový riadok v e-maile. Buďte kreatívni a hľadajte ľudí tým, že komunikujete. Dve muchy jednou ranou.
  • Kontaktujte miestne neziskovky. Možno vedia o šikovných kandidátoch v núdzi, ktorí potrebujú miesto. Týka sa to predovšetkým modrých golierov a pomocných prác, ale nie je to pravidlo.

Napísal Tím Profesia
Hodnotenie článku