Iný kraj, iný mrav. Tak by sa dali charakterizovať rozdiely medzi ľuďmi v hlavnom meste a na zvyšku Slovenska. Kým v ostatných krajoch sú medzi uchádzačmi spoločné znaky, Bratislava je výrazne odlišná. Obrovské rozdiely vidieť aj na návštevníkoch Profesia days na západnom a východnom Slovensku.
Bratislavskí zamestnávatelia inzerujú často iné pracovné ponuky, ako zvyšok firiem na Slovensku. Analýza portálu Profesia.sk však ukazuje, že tento región má aj iných uchádzačov o prácu. Prispôsobiť sa tomu budú musieť aj vystavovatelia na Profesia days, ktoré sa uskutočnia 28. februára a 1. marca v bratislavskej Inchebe Expo.
V databáze životopisov na pracovnom portáli Profesia.sk je v každom regióne Slovenska nad 60 percent uchádzačov o prácu so stredoškolským vzdelaním. Výnimkou je iba Bratislavský kraj, v ktorom eviduje najväčší pracovný portál necelých 58 percent takýchto ľudí.
V hlavnom meste a okolí je však výrazne vyšší podiel ľudí s vysokoškolským vzdelaním a to vyše 30 percent. Na druhom mieste je Žilinský kraj s takmer 23 percentami ľudí s týmto vzdelaním.
Spoločnosť Profesia zorganizovala minulý rok po prvýkrát veľtrh Profesia days aj v Košiciach. Zamestnávatelia museli reagovať na to, že uchádzači o prácu boli výrazne odlišní, ako ľudia, ktorí prichádzajú na veľtrh v Bratislave.
Na Profesia days v Košiciach bola takmer desatina návštevníkov so základnou školou. Vystavovatelia v Bratislave sa však s takýmito ľuďmi v minulom roku takmer vôbec nestretli.
Ukázalo sa, že drvivá väčšina návštevníkov Profesia days v Bratislave mala minulý rok vyštudovanú vysokú školu.
Koncentrácia voľných pracovných miest v hlavnom meste a na zvyšku Slovenska je neporovnateľná. To spôsobuje, že bratislavskí uchádzači si môžu často vyberať. Z tohto dôvodu rastie dopyt po informáciách o zamestnávateľoch. Minulý rok ich vyhľadávalo až 63 percent návštevníkov.
Aj tu sú vidieť veľké rozdiely. Najväčšia časť návštevníkov Profesia days v Košiciach prišla totiž na veľtrh hľadať prácu.
Pri miere nezamestnanosti 3,05 percenta v Bratislavskom kraji sú akcie ako veľtrhy práce pre zamestnávateľov obzvlášť dôležité. Môžu tu totiž zaujať aj takých ľudí, ktorí prácu aktívne nehľadajú.
Na Profesia days majú však taktiež možnosť osloviť aj ľudí, ktorí chcú zmeniť zamestnanie, no nenapadlo im skúsiť zmeniť odvetvie, mohli mať voči danej práci nejaké predsudky, prípadne danú spoločnosť až tak nepoznajú. Celá komunikácia s uchádzačmi prichádza navyše mimo zasadačiek v neformálnom prostredí.
Kontakt pre médiá:
Nikola Richterová
PR Manager
Mob.: +421 917 697 726
e-mail: richterova@profesia.sk