11. septembra 2019

Zamestnávatelia v Košiciach majú väčší záujem o komunikáciu s uchádzačmi. Dokazujú to čísla z Profesia days

Záujem firiem o stretnutie s ľuďmi v Košiciach rastie. Stúpajúcu potrebu komunikovať možno sledovať aj zo strany návštevníkov. Deje sa tak aj napriek tomu, že v regióne klesla nezamestnanosť. Potvrdzujú to získané údaje z dvoch ročníkov Profesia days Košice. Ten ďalší čaká toto mesto už 26. septembra v Spoločenskom pavilóne.

Rovných 100. Taký bol počet zamestnávateľov, ktorí sa zúčastnili minulého ročníka Profesia days v Košiciach. Oproti roku 2017 stúpol tento počet o 43 percent.

Firmy motivujú uchádzačov, aby zostali

Tieto čísla potvrdzujú, že zamestnávatelia v Košickom kraji majú záujem motivovať ľudí, aby zostali pracovať vo svojom rodnom regióne. Potvrdzujú to aj štatistiky portálu Platy.sk, podľa ktorých má Košický kraj po Bratislavskom najvyšší počet pracovníkov, ktorí majú od svojej firmy k dispozícii zamestnanecké benefity.

Zaujímavosťou je, že počet uchádzačov sa neznížil aj napriek tomu, že nezamestnanosť v Košickom kraji výrazne klesla. Kým v septembri 2017 bola v tomto regióne podľa ústredia práce miera nezamestnanosti 10,48 percenta, o rok neskôr už predstavovala 7,65 percent.

Košičanov zaujímajú trendy aj keď prácu majú

To, že Košičanov tak zaujímajú informácie a trendy z trhu práce aj vtedy, keď aktuálne prácu nehľadajú, potvrdzujú aj získané štatistiky z Profesia days. V roku 2017 bola najpočetnejšia skupina návštevníkov bez práce. Tvorili 31 percent. V roku 2018 to boli, naopak, zamestnaní. Išlo o 34 percent z celkového počtu ľudí, ktorí sa zúčastnili.

Získané štatistiky potvrdzujú v prvom rade to, že festival Profesia days nie je iba o hľadaní novej práce. Na svoje si prídu aj študenti, zamestnaní, či iné skupiny, ktorých zaujímajú inšpiratívne prednášky, náučné workshopy, vzdelávanie a mnoho ďalšieho.

Účasť firiem z prevažne východného Slovenska tak nie je iba o tom, aby získali nových uchádzačov. Ukazuje sa, že vystavovanie na takomto podujatí je často aj o tom, aby  získali zaujímavé informácie od ľudí. Na čo sa pýtajú, ako vnímajú firmu a podobne. Účasť preto priamo podporuje aj dobré meno spoločnosti.

V Košiciach stúpa záujem o marketing

Keď sa pozrieme na ľudí, ktorí prichádzali do Košíc kvôli pracovných príležitostiach, môžeme vidieť, že najväčší záujem prejavovali o administratívu.

Za posledné obdobie však môžeme konštatovať, že na východnom Slovensku stúpol záujem o marketing. Kým v roku 2017 bolo toto odvetvie na piatom mieste, vlani sa už posunulo do TOP 3.

 

 

 

Kontakt pre médiá:

Nikola Richterová
PR Manager
Mob.: +421 917 697 726
e-mail: [email protected]