Súčasťou dobrého employer brandingu sú aj kariérne stránky, ktoré dokážu zaujať kvalitných uchádzačov o prácu. Korporátne farby, fotky, videá, príbeh histórie vašej spoločnosti či benefity, na ktoré chcete nalákať uchádzačov, sú súčasťou náborovej stratégie, no v žiadnom prípade by nemali zatieniť to, čo je z pohľadu uchádzača najdôležitejšie. Pracovné ponuky.
Prinášame vám overené tipy a rady, ako vystavať vaše dizajnové kariérne stránky tak, aby vyhovovali uchádzačom aj firmám.
Vaše pracovné ponuky sú to, čo uchádzačov zaujíma na vašich kariérnych stránkach najviac. Preto odporúčame, aby boli dobre viditeľné, hneď po načítaní vašej kariérnej stránky. Top dizajny na Profesii používajú nasledujúce rozloženie: hlavička s firemným vizuálom, podstránky (v prípade, že sa rozhodnete pre dizajn s podstránkami) a zoznam aktuálnych voľných miest.
Ak využívate personalizované dizajny, máte možnosť upraviť si štruktúru pracovných ponúk. My však odporúčame, aby ste sa nechali viesť štruktúrou ponúk Profesie. Naše ponuky sú na základe testovaní s uchádzačmi vystavané tak, aby zodpovedali ich potrebám. Pri štruktúre a písaní textov pracovných ponúk treba myslieť aj na to, že viac ako polovica uchádzačov si ponuky pozerá na telefóne. Preto sa riaďte heslom, čím jednoduchšie a zrozumiteľnejšie, tým lepšie.
Nezabudnite v detaile pracovnej ponuky, okrem tlačidla „Poslať životopis“, umiestniť aj preklik späť na zoznam pracovných ponúk. Uchádzačom tak zjednodušíte navigáciu na vašich stránkach a znížite šancu, že z vašich stránok odídu.
Tlačidlo, ktoré vyzýva uchádzačov, aby reagovali na pracovnú ponuku, by malo byť zahrnuté do dizajnu pracovnej ponuky. Uchádzač by naň mal plynule naraziť. Stáva sa, že v niektorých ponukách je tlačidlo až za pätičkou, čo môže spôsobiť, že si ho uchádzač nevšimne.
Firmám odporúčame, aby tlačidlo „Poslať životopis“ odkazovalo na reakčný formulár Profesie. Uchádzači ho poznajú a môžu jednoducho reagovať životopisom z Profesie. Z našich dát vieme, že pokiaľ firmy odkazujú na vlastný reakčný formulár, časť uchádzačov to odradí. Mnoho z nich odíde najmä, ak je váš reakčný formulár doplnený o prihlásenie alebo vytvorenie nového konta, prípadne ak musia nanovo vpisovať údaje zo životopisu.
Radšej jedenkrát vidieť ako trikrát čítať. Uchádzač si radšej pozrie krátke, výstižné video o spoločnosti, ako by si mal prečítať jej príbeh v textovej forme. Preto odporúčame využiť dizajn naplno a používať kvalitné fotografie a profesionálne video, ktoré vystihnú vašu firemnú kultúru. Ideálna dĺžka videa je 30 až 60 sekúnd a nikdy nie dlhšia ako 2 minúty.
Ak ste firma, ktorá za mesiac uverejní 20 a viac pracovných ponúk, odporúčame pridať k zoznamu ponúk filter. Takto si uchádzač jednoducho nájde ponuky, ktoré mu vyhovujú.
Dajte si záležať, aby ste na hlavnej stránke ale aj v detailoch jednotlivých ponúk používali totožné alebo aspoň približne rovnaké vizuály. Vaše stránky tak budú pôsobiť jednotne a prehľadne.
Ak chcete uchádzačom poskytnúť komplexný pohľad na vašu spoločnosť, zvoľte si dizajn s podstránkami. Môžete ich tak informovať o vašej spoločnosti, benefitoch, možnostiach vzdelávania či príležitostiach pre študentov.
Podstránky si nastavte tak, aby sa zobrazovali na vašej hlavnej kariérnej stránke aj v detailoch jednotlivých pracovných ponúk. Uľahčí to uchádzačom navigáciu. Na každej podstránke odporúčame uviesť výstižný nadpis (H1), čo je dôležité z pohľadu indexácie a vyhľadávania vašich ponúk.
Máte záujem o dizajnové kariérne stránky na Profesia.sk, alebo by ste sa chceli poradiť o vašom aktuálnom dizajne. Pokojne nás kontaktujte a my vám radi odpovieme na akékoľvek otázky. Kontaktovať môžete priamo vášho Profesia account manažéra, alebo nám napíšte na obchod@profesia.sk.