Čo ..."/>

Víťazi RecruitRank Awards radia, ako sa stať TOP recruiterom

11. februára 2016
5 min

[:sk]

Čo je tou tajnou ingredienciou, ktorá vám zaručí recept na úspech u každého, hoci aj zamietnutého kandidáta? Odpovedajú čerství držitelia ocenení RecruitRank Awards 2015.

Hodnotenie výberových procesov RecruitRank ponúka uchádzačovi o zamestnanie jedinečnú možnosť vymeniť si rolu s personalistom a postaviť sa do úlohy hodnotiaceho. Takéto hodnotenie predstavuje pre zamestnávateľov vynikajúcu spätnú väzbu, ktorú sa inak nemajú šancu dozvedieť. Porovnanie skóre s konkurenciou firmám tiež ponúka priestor pre zlepšenie, preto spoločnosť Profesia každý rok vyhlasuje víťazov uznávaných ocenení RecruitRank Awards.

Galavečer pri príležitosti odovzdávania prestížnych HR cien sa 28. januára po roku vrátil do priestorov hotela Sheraton a spoznali sme, kto v roku 2015 viedol výberové procesy najlepšie. O výsledkoch rozhodlo vyše 210 tisíc hodnotení od viac ako 74 tisíc uchádzačov, vďaka ktorým veľké i malé spoločnosti a personálne agentúry vedia viac o kvalite svojich náborov. Pozrite si kompletný zoznam víťazov RecruitRank Awards 2015 v jednotlivých kategóriách.

V čom však tkvie tajomstvo úspechu kvalitného a rešpektovaného recruitera? Odpoveď sme hľadali na špičke každej kategórie a od víťazov RecruitRank Awards sme zistili tajomstvo ich triumfu.

Buďte uchádzačovi férovým a rovnocenným partnerom

„Je nesmierne dôležité každému kandidátovi poskytnúť pocit výnimočnosti a zaobchádzať s ním počas celého výberového procesu ako s jedinečným,“ uvádza nás do základného pravidla úspechu Miroslav Gyarmathy zo spoločnosti Continental AG(víťaz kategórie Veľké firmy). K jeho názoru sa pridáva aj Mária Bartošová z agentúry Persea, s.r.o. (víťaz kategórie Malé personálne agentúry): „Naším krédom je ‚Na prístupe záleží‘, a to je aj to najcennejšie, čo môžeme našim kandidátom ponúknuť – ľudský a čestný prístup. Primeranú mieru otvorenosti, priamosť a empatiu a schopnosť vyvolať pocit, že uchádzač má dostatok potrebných informácií a vo vhodnom čase.“ Podľa Jany Kosdiovej zo spoločnosti InsData, s.r.o., (víťaz kategórie Malé firmy) tiež záleží na rýchlosti a dôslednosti komunikácie: „Mnohokrát sa stáva, že dostaneme ďakovný mail aj od uchádzača, ktorému sme zaslali negatívnu odpoveď. Ľudia si jednoducho cenia a vážia, ak ich neodignorujete a dokážete v komunikácii vytvoriť atmosféru, ktorá vyzdvihuje hodnotu a dôstojnosť človeka.“


Úctu a rešpekt pripomína aj víťazka kategórie Recruiteri – personalisti a konzultanti Katarína Záborská zo spoločnostiLionbridge. „Recruiter by nemal brať interview ako výsluch, ale ako rozhovor dvoch rovnocenných ľudí,“ pripomína. „Ak aj máte zlý deň, kandidát by nemal mať pocit, že vás otravuje. Nie je nič horšie, ako keď prídete ako kandidát na interview a oproti vám sedí človek, ktorého očividne otravuje, že musí s vami komunikovať.“ Osvedčilo sa jej tiež odľahčiť pohovor malou dávkou humoru, s čím súhlasí aj Vlasta Sekuciová z agentúry Start Group, s.r.o. (víťaz kategórie Veľké personálne agentúry):„Uchádzači často prídu na pohovor vystresovaní, majú trému a ocenia, keď sme k ním ústretoví a vedieme pohovor v pohodovej a uvoľnenej atmosfére.“ Na záver za všetkých veľmi výstižne pomenúva vhodný prístup ku kandidátovi ako partnerský.

Štatistiky z dotazníkov slová recruiterov potvrdzujú

O tom, že oslovení víťazi majú pravdu, svedčia aj analýzy hodnotení RecruitRank. Až 60 % firiem z TOP 10 finalistov odpovedá každému respondentovi, ktorý vyplnil RecruitRank dotazník. 76 % uchádzačov sa zároveň vyjadrilo, že neboli zo strany firmy kontaktovaní, pričom im stačí krátka ďakovná odpoveď. Ocenenie RecruitRank teda dokazuje, že skutočný záujem a starostlivosť o kandidátov sa pri budovaní zamestnávateľského imidžu naozaj vyplácajú.

S RecruitRankom sa vám vzťah k uchádzačom bude pestovať o niečo ľahšie. Bez spoľahlivého nástroja na zber spätnej väzby totiž iba ťažko odhalíte možné diery vo vašich výberových procesoch. Od nového roku sme v RecruitRanku spustili viacero noviniek. Odteraz tak máte k dispozícii užitočný online nástroj na získavanie spätnej väzby a porovnanie sa s konkurenciou v ešte viac prepracovanej podobe. Analyzujte svoje silné stránky a nastavte si kľúčové parametre, ktoré sú pre vás dôležité. Všetko zvládnete oveľa jednoduchšie, ak dokážete svoje aktivity pravidelne vyhodnocovať. Spoznajte nový RecruitRanka budúci rok môže byť víťazstvo v niektorej z kategórii vo vašich rukách.[:]

Napísal Anton Khúla