Plat uvedený priamo v inzeráte je na Slovensku skôr výnimka. Vo všeobecnosti však platí, že ak je v pracovnej ponuke uvedený ponúkaný plat, reaguje viac ľudí. Iba v niektorých kategóriách platí opak. Priamo v pracovnej ponuke na portáli Profesia.sk má uvedený plat, či už jeho základnú výšku, priemernú hodnotu alebo možné rozpätie, iba 15% inzerátov.
Keď vidia uchádzači plat, koľko budú na inzerovanej pozícii zarábať, väčšinou to záujem o ponuku zvyšuje. Priemerný počet reagujúcich kandidátov na ponuku bez uvedeného platu je 37. Počet reagujúcich na ponuky s uvedeným platom je pritom 43.
Najviac pracovných ponúk, kde uchádzač nájde aj zverejnený ponúkaný plat, je v kategórii pomocné práce, kde ich je 37%. Plat tiež zverejnia firmy približne v tretine ponúk, ak obsadzujú pozície do služieb. Vo výrobe je to štvrtina ponúk, ktoré uvádzajú ponúkaný plat.
Naopak najmenej časté je nájsť plat zverejnený pri ponukách do telekomunikácií, farmácie alebo do pozícií v kategórii právo a legislatíva.
Z údajov pracovného portálu Profesia.sk vyplýva, že keď firma v pracovnej ponuke zverejní, koľko bude uchádzač po prijatí zarábať, zareaguje na ponuku viac ľudí.
Počet reagujúcich vďaka zverejneniu platu v inzeráte najviac stúpne pri ponukách do štátnej správy, výrobe a leasingu. Pri štátnej správe mali ponuky v prípade, že uviedli plat, až dvakrát viac kandidátov ako bez uvedenia platu. Napriek tomu práve pri týchto pozíciách sa plat uvádza iba v 6% inzerátov.
Nie pre všetky pracovné pozície platí, že ak kandidát vidí výšku svojho budúceho platu, je to pre neho lákadlom. V kategóriách ako sú poisťovníctvo, personalistika, ekonomika či účtovníctvo so zverejnením výšky platu počet uchádzačov klesol.