Analýza portálu Platy.sk rozoberá, ako sú na tom zamestnanecké benefity v roku 2021. Aktuálne čísla potvrdzujú, že takéto nefinančné úžitky má vo svojej práci stále viac Slovákov.
Portál Platy.sk patrí do portfólia spoločnosti Profesia a sleduje vývoj miezd, finančných a nefinančných benefitov na Slovensku. Záujemcovia si môžu na webe porovnať svoj plat s priemernou mzdou pracovníkov na rovnakej pozícii, s rovnakou praxou a v rovnakom regióne.
Najnovšia analýza mzdového porovnávača potvrdzuje, že pracovné prostredie sa na Slovensku neustále zlepšuje. Podiel zamestnancov, ktorí na svojom pracovisku nemajú k dispozícii žiaden benefit, sa stále znižuje.
V roku 2021 ide o zhruba 19 percent zamestnancov. Vlani išlo o 20 percent a v roku 2019 to bolo 22 percent ľudí. Trend rozširovania nefinančných benefitov tak nezastavila ani stále pretrvávajúca koronakríza.
Pandémia sa však podľa všetkého dotkla konkrétnej ponuky benefitov. Podľa portálu Platy.sk sa totiž oproti roku 2019 znížil počet zamestnancov, ktorým ich firma organizuje akcie. Až donedávna boli teambuildingy najrozšírenejším benefitom na Slovensku, dnes to tak už nie je. Kým pred dvoma rokmi malo tento benefit k dispozícií takmer 36 percent Slovákov, dnes je to zhruba 30 percent.
Zamestnávatelia oproti obdobiu spred pandémie okresávali tiež preplácanie športových a kultúrnych aktivít, vzdelávanie či firemné automobily.
Nie je prekvapením, že benefit, ktorý sa oproti roku 2019 rozšíril najviac, je najmä práca z domu. Využívanie home officu podľa vlastnej preferencie (nie iba ako nástroj na zabránenie šírenia vírusu) má dnes k dispozícií viac ako 30 percent Slovákov. Ešte dva roky dozadu mala s týmto benefitom skúsenosť iba zhruba pätina zamestnancov.
Počas posledných dvoch rokov sa medzi zamestnancami rozšírila tiež káva či čaj zadarmo, notebook, bonus pri výročí zamestnancov vo firme či flexibilný pracovný čas.
Práve flexibilita je aktuálne najrozšírenejším zamestnaneckým benefitom na Slovensku. Pracovný čas nie striktne od 8 do 16:30, ale podľa svojich vlastných preferencií, môže využiť zhruba 35 percent Slovákov.
Na ďalších miestach skončili nápoje zadarmo, spomínaná práca z domu a firemné akcie, ale aj mobil, notebook, zamestnanecké zľavy či bonusy pri pracovných výročiach, ale aj svadbách či narodení detí.
Kontakt pre médiá:
Nikola Richterová
PR Manager
Mob.: +421 917 697 726
e-mail: richterova@profesia.sk