20. marca 2019

Ponuky, ktoré sú napísané v cudzom jazyku, uchádzačov odrádzajú. Ponúkané mzdy sú však výrazne vyššie

Drvivá väčšina ponúk na najväčšom pracovnom portáli Profesia.sk je uvedená v slovenskom jazyku. Ukazuje sa, že na inzeráty v domácom jazyku reaguje viac uchádzačov, ako na tie, ktoré sú napísané v angličtine a nemčine. Z pohľadu uchádzačov to však môže byť chyba. Ponuky v cudzom jazyku totiž ponúkajú výrazne vyššie platy.

Takmer 85 percent ponúk na Profesia.sk je uvedených v slovenčine. Inzerátov v anglickom jazyku je zďaleka menej, tvoria niečo vyše 10 percent z celkovej ponuky.

Takmer ojedinelé sú ponuku v nemeckom jazyku. V roku 2018 tvorili 0,4 percenta z celkovej ponuky.

Počet pracovných príležitostí v cudzích jazykov je pritom neustále vyšší. Spôsobuje to aj skutočnosť, že na Slovensku je čoraz viac zahraničných zamestnávateľov, ktorí od niektorých zamestnancov nevyžadujú znalosť slovenčiny. Najviac takýchto pracovných ponúk je v hlavnom meste.

Nižšia odozva na ponuky v cudzom jazyku

Firmy, ktoré sa snažia získať čo najviac uchádzačov, by však podľa štatistík mali písať pracovné ponuky najmä v slovenčine. V priemere totiž platí, že ak napíšu inzerát v slovenskom jazyku, zareaguje naň viac ľudí. Jedna ponuka práce v domácom jazyku totiž zaujme v priemere takmer 16 ľudí.

Ak je pracovná ponuka na Profesia.sk uverejnená v angličtine, počet uchádzačov býva v priemere nižší. Na jeden inzerát v takomto prípade zareaguje zhruba 7 ľudí.

Ešte nižšia odozva je na pracovné ponuky, ktoré sú napísané v nemčine. Na takéto ponuky práce zareaguje v priemere necelých 6 uchádzačov.

Ponuky v cudzom jazyku sľubujú vyššie zárobky

Uchádzači, ktorí ovládajú angličtinu, či nemčinu môžu za vidinou vyššieho platu, skúsiť reagovať na pracovné ponuky napísané v týchto jazykoch. Analýza najväčšieho pracovného portálu na Slovensku totiž ukazuje, že by im to mohlo priniesť vyššiu mzdu.

Kým priemerný uvádzaný plat v ponukách v slovenčine v období od mája 2018 do polovice marca 2019 predstavoval 998 eur, inzeráty v cudzom jazyku ponúkali výrazne viac.

Vedieť cudzí jazyk sa oplatí

Ak bola ponuka napísaná v angličtine, išlo o zhruba 45 percent vyššiu mzdu, teda 1444 eur. V prípade nemeckých ponúk bol dokonca ponúkaný plat až o 73 percent vyšší, teda 1731 eur.

 

 

 

Kontakt pre médiá:

Nikola Richterová
PR Manager
Mob.: +421 917 697 726
e-mail: [email protected]